keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Haritus 7b

Japania, jatkotarinaa

4.11. sama aamusävel. Tässä mitä nähtiin, ehkä jopa jotain uuttakin:
* Game and Education Papers:
- Game Jam Based Iterative Curriculum for Game Production in Japan. Ideana että opiskelijat tekevät  48 tunnissa pelin, malli otettu Global Game Jam konseptista, tallentuva record logi mittarina. 7 - 9 opiskeljan ryhmät, novice students. En pitänyt ideasta. Nytkin opiskeljoilla ongelmia ajankäyttönsä kanssa ja mikään ylimääräinen putkeen valvominen ei kyllä edistä asiaa. Puhuja näytti yhden syntyneen pelin,= lihanpaistoa lämpölevyllä. Puhuja oli Kji Mikami: stf.teu.ac.jp

- Future Delta 2.0: An Experimental Learning Context for a Serious Game avout Local Climate Change. Jollakin isolla rahalla menevä habke, joka ei tule onnistumaan, koska näyttäisi siltä, että tekijät eivät ole peli-ihmisiä vaan ympäristöaktivistejä. Ajatus sinällään ok, mutta homma kaatuu koska peli (Unityllä tehty) ei ole tehty moninpeliksi. Tyhjää virtuaalimaailmaa on tylsä tutkia. Idea siitä että pelillä ohitetaan massamedian luoma kuva ja ihminen voisiitse tutkia asiaa oli oikea. Sääli.
- SQUARE ENIX AI ACADEMY:A Seminar Series for the Introduction of Digital Game AI. Materiaali oli hyvää, esityisesti kaaviot. Surkea esittäjä ja materiaalia ei oltu tehty Siggraphiin vaan muualle ja siksi homma ei pysynyt käsissä. Erityisen hyvää oli lautapelien ja yksinkertaisen väripelin käyttö tekoälyn simuloinnissa, niin että opiskelja hahmottaa miten homma toimii. Yritämme saada pelit omaan käyttöön. Tekivät opetusta iltatyönä kol 22:00 asti, mitenkähän opiskelijat jaksavat? Väittivät että saavat hyviä tuloksia ja yritykset mukana. Tutkittava lisää: www.jp.square-enix.com/tech/academy/ai/2015
* Technical papers. Kuunneltiin missä mennään vaatteiden mallinnuksessa. Kyllä vain syntyy hienoa jälkeä. Tähän linkit. Keskusteltava meidän vaatesuunnitteluporukan kanssa.
Seuraava esitys käsitteli tukan 3D mallinnusta. Olen aikaisemmilla Siggraph reissuilla tätä seurannut. Nyt ollaan jo viimeisiä karvoja saamassa kiinni, aivan järkyttävän kihara tukka on vielä ongelma, kaikki muu syntyy.
*Sitten oli esitys Italista, Roomasta. Olivat rakentaneet järjestelmää, jossa voi olla monta yhtäaikaista käyttäjää editoimass samaa 3D mallia. Näitä on ollut vuosien saatossa, mutta niissä ongelmia törmäysten kanssa ja myös ovat oleet hitaita. Eu rahalla tehty, ohjelmassa EU Tropic. Tämän jos saisi niin voisi hieman leikkiä opiskelijoiden kanssa.
* seurava käsitteli sääntöpohjaista, parametristä mallinnusta. Mielenkiintoista että tässä käyttivät "sanastoa" joka oli pdf muodossa, Adobe mukana tässä kehityksessä. Epäilen tuleeko mitään järkevää koskaan?
* viimeinen tämän jakson esitys käsitteli todella erikoista mallinnus, animointi ja editointi työkalua. Tee haku Dan Gobstain, RigMesh, 2012. Tuo lähtökohtana, tämä nimeltään AniMesh. Voisi toimia opiskelijoille ihan perusteen ymmärtämiseen,ehkä?

Sitten käytiin syömässä Big Boy ravintolassa jauhelihapihvi. Riisi ei oikein enää maistu.

Ruuan jälkeen Antti meni toisiin juttuihin, minä kuuntelemaan Googlen kavereita aiheesta Building 3D Web Application using WebGL. Kirjoitan tästä pitemmän jutun, koska oli yksi syy miksi tänne Kobeen tulin. Kolme hyvää esitystä. Tähän linkit materiaallin ja myös eri demoihin. Saattaa kiinnostaa mikä ihme tämä on. Tulossa suuria muutoksia verkkosivujen mainoksiin ja myös digilehtien sisältöön. Tämä oli melkein 4 tunnin kurssi, joten kello oli liki 18:00 ennenkuin lähdin kohti hotellia.
Jotta jaksoin ostin pullon vihreää teetä automaatista, joka näytti tältä:
Aika hirveää oli, mutta tuli juotua.

 Tekstistä ei kyllä saanut mitään tolkkua.

Kävimme Antin kanssa syömässä Koben pihviä= tähän linkki jossa kerrottu onnellisesta lehmästä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti